in

M.I.A. afirma que ela que descobriu Diplo e ainda ajudou a juntar o Major Lazer


M.I.A. e Diplo namoraram por cinco anos, o que acabou influenciando as carreiras musicais de ambos. O relacionamento acabou em 2008 e o que ficou foi uma ideia de que Diplo teria descoberto M.I.A., já que ele produziu e co-escreveu um dos maiores sucessos da cantora, “Paper Planes”, do segundo álbum de M.I.A., o “Kala”.

Mas, em uma recente postagem no Instagram, em resposta a um vídeo de uma entrevista de Diplo, M.I.A. deixou claro a sua versão da história: ela que descobriu o Diplo. E ainda por cima, ajudou a juntar o Major Lazer.

I just want to clear this up Here’s a lil story of how this happened. I discovered diplo because Steve Mackey played me a song by him released on big dada! I found out on a “flyer” he was djing and spent 16 pounds and bought my own way into fabric club in London . No one put me on the list! Nobody paid for it! I approached him and gave him my record! There was no label no A N R no channels. a handful of people believed in me , then when I got a deal , they turned on me. This was why i forged my own path and style and genre. I didn’t want anyone to say they made me! To this day so many people have made careers off me and the same people distort history destroy the story because of my politics , which he played a part in cementing. He said “politics is a terrible thing for music”in 2010 in the NYT article . During this time when 400 000 Tamil were getting bombed to death , he used to have a dart board of my face on his rider . Jus sayin . “He text me “you’re walking backwards into a brick wall” when the NYT article came out. While I was defending privacy laws with a newborn baby like it’s me against the world. No one came to my shows during this time because of that article and racist memes mad decent were spreading through hipsters. I let him cash in on the sound because I had no choice. I felt it was important to defend freedom of speech, even for American people and couldn’t play the game. Everyone involved in major lazer now came together through me. I made boyz in Jamaica and Trinidad. I took switch there carried beers up the mountain everyday . Wes wasn’t there because he was cheating on me in Brazil at the time. he turned up a year later and networked in JA saying he produced BOYZ coz the song blew in Jamaica. Walshy was the directors roommate and Chris was my day to day in Trinidad. it’s important you don’t see me as a Iil thing diplo discovered because I’m a brown woman , and this is the first story of a brown female musician who smashed it for the first time . That didn’t happen because I accidentally walked passed diplo. Ta! This is literally 1% of the story!

Uma publicação compartilhada por MIA (@miamatangi) em

“Eu descobri Diplo porque Steve Mackey tocou pra mim uma de suas músicas lançadas no big dada!”, começou a explicar M.I.A., em sua postagem no Instagram. “Eu descobri que ele ia tocar como DJ em um ‘flyer’ e gastei 16 libras e comprei minha própria entrada para o Fabric Club em Londres. Ninguém me colocou na lista! Ninguém pagou por isso!”

“Eu cheguei até ele e entreguei meu disco!”, afirmou M.I.A.

A partir daí, eles iniciaram um relacionamento e colaboração musical. E é aí que entra a contribuição de M.I.A. para o Major Lazer. Segundo sua afirmação, ela e Swicth, outro integrante do Major Lazer, estavam produzindo “BOYZ” na Jamaica, enquanto Diplo estava “sendo infiel no Brasil”. Um ano depois, Diplo se juntou a eles na Jamaica e começou sua parceria com Switch, culminando na criação do Major Lazer.

“É importante que vocês não me vejam como algo que Diplo descobriu porque eu sou indiana, e essa é a primeira história de uma musicista indiana que faz sucesso. Isso não aconteceu porque eu acidentalmente passei por Diplo. Isso é literalmente 1% da história!”, concluiu M.I.A.